Floor naar het einde van de wereld

Nummer 3: Laatste schoolweek en eerste vakantieweek

Hi!

Twee weken zitten er weer op, dus tijd om jullie weer op hoogte te brengen van alles. Ik ben al bijna vier weken weg van huis. Darlee (D) heeft haar voorlopige laatste schoolweek en de eerste vakantieweek erop zitten. Helaas heb ik geen vakantie, alleen de schoolkinderen, dus werk ik gewoon door! Terwijl D op school zit, heb ik rustige dagen waarbij ik een aantal keer een kopje koffie ben gaan drinken in de stad en steeds meer mensen (vaak ook Au Pairs) ontmoet. Ik weet dat er een hoop leuke dingen gepland staan in de vakantie. Darlee krijgt op vrijdag vakantie en de lente is begonnen! Eindelijk wordt het weer steeds beter en stijgen de temperaturen naar gemiddeld zo'n 20 graden. Vrijdagavond gaan we in de Melbourne Star, een mega reuzenrad, wat ononderbroken 360 graden uitzicht biedt op maximaal 40 kilometer over Melbourne city en enkele voorsteden. Een prachtig uitzicht over alle hoge gebouwen, de verlichte brug, huisjes etc. Zaterdag is een echte zomerdag: 30 graden. Eindelijk een lekker dagje strand. Op zondag nemen Jen- hostmum, oma en D me mee naar het Tulip-festival. Alles staat hier in het teken van Holland: de klompendans, klederdracht, muziek, natuurlijk de tulpen en KROKETTEN! Want wat had ik ze gemist!

Maandag begint officieel de vakantie voor Darlee. Deze regenachtige dag besteed ik met oma en D in Healesville Sanctuary, een dierentuin. En ik heb ze eindelijk gespot: kangoeroes en koala's. Dinsdag speelt D thuis met een vriendinnetje. Voor mij dus de perfecte poets/opruimdag om wasjes te draaien, te stofzuigen, bananenbrood te bakken, te koken etc. Op woensdag gaan D en ik naar de Melbourne Show, een soort supergrote kermis met veel attracties, eettentjes en dieren. Een dagje later, op donderdag, is Phil- hostdad jarig. Ik bak samen met D een grote chocoladetaart. In de avond gaan we uiteten en hebben we een (te) gezellig feest bij vrienden... Nadat we vrijdagmorgen eerst goed uitrusten, vertrekken we 's middags richting het feestje van oma, ze is 70 jaar geworden! Een leuke dag om de hele familie te leren kennen. Zaterdag is een belangrijke dag is voor de Australiërs, een groot evenement staat gepland. De Grand Final van Australian Football (footy)! Deze wedstrijd kijk ik samen met veel andere mensen midden in de stad. De dag sluiten we af met een uitgaansavond in Melbourne city. Zondag word ik wakker geskyped door papa, mama, Pleun en familie van der Meij. Zo leuk wakker worden (en stiekem ook wel een beetje jaloers dat ze allemaal samen waren)! In de middag zijn we gaan uiteten met het gezin (waarbij ik chickenfeet uitprobeer, zie foto's ). Het weekend sluit ik af met Anouck en Suzanne, twee andere Au Pairs, in Fitzroy. Fitzroy is een hele gezellige, knusse voorstad van Melbourne met een hoop leuke winkeltjes en cafeetjes.

Nu is de tweede, en tevens laatste vakantieweek aangebroken van D en heb ik nog een aantal leuke dingen op de planning staan met als hoogtepunt: weekendje Sydney!!!!!

Ik hoop jullie allemaal gauw weer te spreken en hou jullie zo veel mogelijk op de hoogte!

Hooroo!

Kus, Floor


Reacties

Reacties

Helma

Hallo Floor,
Wat leuk om jou avonturen weer te lezen!
Veel plezier en geniet ervan!
Dikke kus Helma.

Peter Konings

Erg leuk en interessant om te lezen. Geniet er van.

Gerda

Wauw wat leuk.weer allemaal..En gaat een.maand snelnim.zeg .Super om.te lezen dat zo goed gaat dikke kus xx

Mara

Wat leuk Floor om zo gevolgen wat je aan de andere kant Vd wereld beleefd!! ??❤️

Wendy Peeters

Leuk geschreven Floor! Fijn te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt.

Oma

Weer een leuk verhaal Floor.
Altijd de moeite om weer wat nieuws te horen! ?

Pleun

Weer té leuk geschreven!!! Blij dat je t zo leuk hebt, maar we missen je wel! ❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active