Floor naar het einde van de wereld

9: Mijn laatste Au Pair-weken

(Deze blog is geschreven in het vliegtuig onderweg naar Sydney op woensdag 7 maart. Inmiddels zit mijn avontuur in Sydney er al op en ben ik net geland in Brisbane.)


Lieve lezers,

Mijn Au Pair-leven zit erop. 182 dagen geleden zat ik in het vliegtuig onderweg naar Melbourne. 6 maanden heb ik genoten van mijn tijd in Melbourne en van mijn familie. Een nieuw avontuur is begonnen. Twee weken zal ik gaan genieten aan de Oostkust van Australië. Maar eerst terugblikken naar de afgelopen drie weken, mijn laatste weken als Au Pair.

De afgelopen weken heb ik veel opgepast op de lieve, kleine Chrystal, die vandaag haar 1e verjaardag viert. Terwijl Darlee op school zat, kon ik oppassen op Chrystal. Een extra zakcentje voor het reizen kon ik zeker gebruiken. Verder maakte ik gebruik van de sportschool en bracht ik veel tijd door met mijn beste vriendin, oftewel “mate”, in Australië, Talitha. Gelukkig is Talitha lekker Nederlands en kunnen we genoeg gaan meeten als haar avontuur in Australië afgelopen is, maar dat duurt nog eventjes.

Verder hebben Talitha en ik nog een avondje doorgebracht met het gastvrije stel van Phillip Island en zijn we op 24 februari naar Ultra Festival geweest, met onder andere Axwell /\ Ingrosso en Afrojack, dankzij Tommy (Production-manager van Afrojack.)

De laatste week was het veel inpakken, opruimen en poetsen. Ik pikte nog een laatste stranddagje in St. Kilda mee en een BBQ met vrienden. Zondag nam ik Darlee mee naar de stad om samen nog een gezellige middag te hebben, want maandagnacht kwam de nieuwe Au Pair.  

En nu zit ik in het vliegtuig naar Sydney. Nadat ik mijn 1e vlucht miste afgelopen middag en een nieuwe vlucht moest boeken voor een paar uurtjes later (waardoor er wel tijd was voor een biertje), land ik bijna in Sydney. Daar begin ik mijn Oostkust-reisje en geniet ik van relax- en avontuurweekjes.

Ik vlieg nu naar Sydney voor 6 à 7 dagen. Dinsdag vlieg ik door naar Brisbane, om daar een bus te nemen direct door naar Noosa. Hier blijf ik tot en met 18 maart met tussendoor 2 dagen Fraser Island. 18 maart ga ik vanuit Noosa terug naar Brisbane om daar 3 dagen door te brengen en dan zal ik de 20e overdag terugvliegen naar Melbourne om mijn grote koffer op te halen, wat nog bij m’n gastgezin staat.

20 maart in de avond is het, met een héél dubbel gevoel, tijd om richting Schiphol te vliegen. 21 maart sta ik weer op Nederlandse bodem.

Een uitgebreide blog over mijn Oostkust-reis en the comeback in NL staat jullie nog te wachten als ik terug ben.

Liefs,

Floor

Reacties

Reacties

Marleen douglas

Ohhhh Floor,time fly's....
Huule fijne waek nog,geneetttt ze!!!
Vliegtuig nao Nederland neet misse,en Laot Dich zeen beej douglas as se truuk bis...
Leefs Marleen douglas??

Oma.

Daar ben ik weer,gisteravond samen al gezellig gepraat,
Toch nu ook even een goede morgen naar jou!
De volgende week hebben we spannende dagen als je weer thuis bent!
Veel succes nog met het afscheid in Melbourne van de famlilie !
Liefs,en goede reis terug naar Nederland! ??? Oma.

Wendy Peeters

Geniet nog maar even lekker en alvast een hele goed reis terug. Iedereen zal het bijzonder fijn vinden als je weer terug bent!

mac

Wat gaaf om te lezen en snappen dat dubbel gevoel helemaal! Klinkt ons bekend in de oren!
Geniet er nog van floor!!!
Liefs monk en mac

Tante Joke- Tegelen

Met belangstelling je avonturen gevolgd.
Dat was in onze Australische tijd wel een beetje anders in de jaren 1957-1961.
Deze tijd zul je nooit vergeten !!.
Maar zet je schrap, je familie staat te trappelen om je weer in ons kikkerlandje te verwelkomen.
lieve groetjes, Tante Joke

Chantal niessen

Hey floortje!
Wat is de tied gevlaoge en wat un avontuur!!
Heb met vuul plezeer dien verhaole gelaeze.
Wins dig nog hiel vuul plezeer en nog ff lekker geneete van alles! En alves ein gooi truukreis! Kom gauw dig laote zeen he beej dougie!! Dieke kus chantal X

Peggy Engelbert

Floor,
Wat een avontuur hè, je schrijft zo leuk het leest weg als een goed boek. Nog heel veel plezier de laatste daagjes.
Tot ziens ‘op ‘ Steyl?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active