Floor naar het einde van de wereld

10: Oostkust-reis, mijn laatste Australische weken

Geschreven in het vliegtuig van Doha naar Amsterdam


28 weken, 196 dagen, oftewel 4704 uur geleden begon mijn reis. Op dat moment dacht ik: Ik laat het op me afkomen, mocht het écht niet zijn zoals ik verwacht, kan ik altijd naar huis komen. Maar nu zit ik hier. Mijn allerlaatste vlucht, vlucht nummer 9 in 7 maanden. Terwijl ik dit schrijf, weet ik dat ik mijn familie en vrienden over 4 uurtjes kan zien! Geweldig, ik kan niet wachten! Maar toch vond ik het heel erg lastig om Australië te verlaten. Je bouwt een ‘nieuw’ leven op met een nieuwe familie en vrienden. Stress kennen Australiërs niet. Wat een heerlijk leven! Het was dan ook best lastig om te vertrekken, maar ik mag dankbaar zijn dat ik bijna 7 maanden hier heb mogen besteden. Gelukkig staan de komende weken veel leuke dingen op de planning in Nederland, dus dan heb ik geen tijd om na te denken over een enkeltje terug naar Australië.

Mijn laatste weken heb ik genoten van verschillende plekken aan de Oostkust van Australië: Sydney, Noosa, Fraser Island en Brisbane.

In Sydney is het me gelukt om 6 nachtjes hostels te kunnen vermijden! De eerste nachtjes verbleef ik bij vrienden van mijn hostfamily. Ze hebben een eigen restaurant ‘Clove Lane’, dus een aantal heerlijke etentjes konden niet ontbreken. Mijn eerste dag in Sydney liep ik de Coogee to Bondi-walk. Een prachtige, bekende wandeling langs de kust. De andere vier nachten sliep ik bij Isa uit Venlo. Zij is Au Pair in Kensington, een plekje in Sydney. We bezochten de highlights van de stad zoals The Opera House en The Harbour Bridge. Op zondag maakten we een ochtendwandeling door Centennial park en namen we de boot naar Manly Beach. In de avond gingen Isa en ik uiteten in restaurant Clove Lane en daarna een avondje uit. De 13e had ik mijn vlucht vroeg in de ochtend van Sydney naar Brisbane om vanuit daar direct de bus te nemen naar Noosa.

Noosa was een knusse plek met een Ibiza-hippie-uitstraling. Ik bezocht een aantal keer Noosa Beach, op 5 minuten loopafstand van mijn hostel. Mijn laatste dag ontbeet ik op het strand om zo nog een aantal extra uurtjes te profiteren van het lekkere weer. In de avond was de zonsondergang te zien bij het strand, supermooi! In Noosa verbleef ik 4 nachtjes met in de tussentijd 2 dagen Fraser Island.

Fraser Island: Één van de mooiste dingen die ik gezien heb in Australië. Samen met 23 andere mensen reden we 2 dagen in 4-Wheel-Drivers (vergelijkbaar met jeeps) rond over het eiland, waarbij je op moest passen voor de dingo’s, een soort wilde honden. De eerste dag reden we over het strand. We stopten bij een aantal populaire plekjes, zoals een oud gestrand schip en een rivier, dat zo schoon was, dat we eruit konden drinken. In de avond biertjes met een kampvuur en vroeg naar bed, want 6 uur in de ochtend stond het ontbijt gepland. Dag 2 gingen we in-land rijden. Veel zandhopen en heuvels maakten de autorit spannend, maar het was het allemaal waard. Vroeg in de ochtend stopten we bij Lake McKenzie. Zó mooi met helderblauw water en wit zand, waar we nog gauw even een boemerang-lesje kregen van onze leider. Daarna reden we door naar een Rainforest voor een wandeling door dit mooie gebied als afsluiter.

De 18e nam ik de bus terug van Noosa naar Brisbane om mijn laatste dagen door te brengen. Brisbane is niet zo heel speciaal, maar je kunt hier goed een aantal dagen besteden. Zondags wandelde ik door de stad en langs Southbank om de ‘Brisbane’-letters te zien en the Street Beach, een openbaar strand/zwembad midden in de stad. Maandag was mijn laatste volle dag voordat ik terugvloog naar Melbourne. Ik deed samen met een kamergenoot een boottocht en sloten af met sushi en wijn. Mijn laatste avond in Australië. Van maandag- op dinsdagnacht vertrok ik om 4 uur naar het vliegveld van Brisbane om terug te gaan naar Melbourne.

20 maart, de dag dat ik vertrok uit Australië. Een heel gek gevoel en geen besef. Oma (van mijn hostfamily) bracht mijn grote koffer naar het vliegveld, die nog bij mijn hostfamily stond, met daarbij nog een speciale brief van Darlee: “Hi Floor. How are you? I miss you. I hope you have a great flight. Love Darlee” Té lief! Na een wachttijd van 12 uur lang vertrok gisteravond mijn vlucht om 22.30u naar Doha (Qatar) van 15 uur. Inmiddels zit ik alweer 4,5 uur in het vliegtuig van Doha naar Amsterdam, nog 2,5 uur te gaan!

Zonder twijfel ga ik nog eens terug naar Australië, ik ben nog lang niet uitgekeken!

Dat was mijn avontuur… SEE YOU SOON DUTCHIES!

Heel veel liefs van Floor

(Foto's zijn te vinden onder het kopje: Foto's -> Oostkust-reis)

Reacties

Reacties

Oma

Lieve Floor

Niet te geloven, Floor en ik (oma) zitten hier op de watermunt al tegenover elkaar!
Ik krijg alle verhalen al uit de eerste hand, geweldig !
Wat hebben we hierop gewacht, allemaal boeiende verhalen ! Veel liefs Floor !

Oma.

Nicole

Geweldig Floor, heb genaote van dien verhaole en foto's. En auch meigeleef met dien mam. Ein hiele toffe ervaring. Super! Now weer effe wenne heej ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active