Floor naar het einde van de wereld

8: Zomervakantie en meer!

Hallo Vastelaovesvierders!

Slechte timing om een blog te schrijven. Waarschijnlijk zijn een hoop van jullie volop aan het feesten en genieten van de Vastelaovend, maar het wordt toch weer tijd om mijn afgelopen 5 weken voor jullie te schrijven. Mijn laatste blog eindigde met het vertrek van Sophie, op 7 januari.

Die dag, 7 januari, heb ik met Talitha (vriendin, ook als Au Pair hier) en Sam (backpacker) een wijngaard bezocht, die hier veel te vinden zijn in Australië, en hebben we nog even geprofiteerd van onze laatste vakantiedag. Met een etentje en avondje stappen eindigde mijn 2 weken vakantie. Vanaf 9 januari had ik Darlee, die zomervakantie had, 3 weken "fulltime" thuis. We probeerden onze dagen goed op te vullen. Mijn eerste werkweek van de vakantie hebben we een hoop gedaan: zwemmen, mini-golf, strand en Sealife. Klinkt als een ideale werkweek, hè?! In mijn weekenden ben ik vrij (en heb ik tijd om te sporten). Zaterdag bezochten Talitha (die naam kennen jullie inmiddels wel volgens mij) de film Pitch Perfect 3. Op zondag was Darlee logeren, voor mijn hostparents en mij de perfecte gelegenheid om met z'n drieën te gaan borrelen en uit te eten. Supergezellig!

De tweede werkweek in de schoolvakantie had ik een vrije maandag. Ik ging naar de stad om koffie te drinken met T. Die week hebben we verder niet veel speciaals ondernomen. Een picknick, een vriendje van Darlee kwam spelen ("playdate") en speeldagen thuis... Vrijdagavond had ik afgesproken om te gaan stappen met vrienden, onder andere met Bob uit Venlo, die een paar dagen Melbourne bezocht. Met deze mensen gingen we een dagje Brighton (Beach) op zaterdag. Zondag de 21e werd ik uitgenodigd voor een BBQ bij vrienden van mijn familie.

De laatste vakantieweek! Darlee had deze week drie ochtenden turnles, dus vroege ochtenden en veel koffie voor mij. Samen met D. ging ik maandag naar de bioscoop. Woensdag was ik vrij en ging ik naar het strand. 's Avonds gingen we uiteten met het gezin. Ideaal, geen afwas die gedaan moet worden! Donderdag gingen we naar Luna Park, een attractiepark in St. Kilda. Samen met twee overenthousiaste, rondrennende kinderen was het een hele leuke dag! Vrijdag was AUSSIE DAY! Iedereen heeft vrij van het werk en zoekt mekaar op om te eten en te drinken. Nadat ik overdag met T. naar het strand was geweest, gingen we 's avonds naar een appartement van een vriend om met een aantal mensen Aussie Day te vieren. Zaterdag een rustdagje op het strand en op zondag (28 januari) Australian Open! Dé Men-Final was die dag, waar we 'Groundpasstickets' voor hadden. Je zit niet in de arena, maar op datzelfde terrein zijn grote schermen waar je live kijkt én waar Federer, de winnaar, zijn trofee kwam showen.

En toen zat Darlee's vakantie er al weer op. 30 januari begon Darlee aan 'Year 2' op de basisschool. Ik was blij dat we het normale ritme weer op konden pakken en D. was heel blij om haar vriendinnetjes weer te kunnen zien! Sinds die weken heb ik ook een nieuw oppasgezin, met een baby van 11 maanden jong, waar ik elke ochtend en soms hele dagen als D. op school zit op let. Verder ondernam ik vrij weinig. Met de sportschool, stad en oppassen probeerde ik de doordeweekse dagen op te vullen. In het weekend had ik verjaardag van de broer van mijn hostmum en de dag daarna lekker uitgekaterd op het strand.

Vorige week had ik een beetje hetzelfde ritme. Darlee naar school brengen, oppassen, sportschool en Darlee ophalen van school. Tussendoor wat wasjes draaien, stofzuigen, bed opmaken en zo krijg ik de week wel om. Ennnn... Ik kreeg een paar schoenen opgestuurd vanuit Nederland. Super service van Rémy en heel lief van papa en mama! Zaterdag sprak ik in de stad af met een meisje, Suzanne, die ik al lang niet meer gesproken had. Terwijl ik terug wil lopen naar het station, kom ik Luut, mijn buurjongen uit Nederland, tegen. Heel toevallig! We eten samen sushi en winkelen. En als je denkt dat het niet toevalliger kon, hoor ik ineens aan de kassa in een winkel: "Hey, jij bent toch het zusje van Sam?" Een ander meisje uit Venlo, Marjolijn, staat achter me. We besluiten om 's avonds als drie Venlonaren de stad in te gaan om zo de Vastelaovend een beetje te kunnen vergeten en er zelf maar het beste van te maken. Zondag is er een festival in St. Kilda aan het strand. Eerst word ik uitgenodigd, samen met Luut en Marjolijn, voor een huisfeest met uitzicht op het strand, door een aantal internationale mensen. Daarna bezoeken we het festival en sluiten we af bij een rooftopbar. Gisteren, maandag 12 februari, had Darlee vrij. Samen met oma Joy en Darlee ga ik naar Gumbaya, een water- en dierenpark.

En nu nadert het einde écht. Wat ging/gaat de tijd snel! Over 3 weken is de nieuwe Au Pair er al. Ik heb nog geen vliegticket terug naar huis geboekt, daar ga ik deze week voor kijken. Eerst een reisje plannen voor in maart.

Au Revoir, Adieu Chéri, ik kom bijna naor hoés! XXX Floor

Reacties

Reacties

Ellen

Alsof je er zelf bij bent als lezer, zo leuk geschreven weer! Geniet ze nog schat, hier is de count down al begonnen.? Verheug me zó op je thuiskomst. Liefs en dikke kus, mama ❤?

Peter Konings

Weer ein prachtig verhaol erg leuk op pepeer gezatte. Fijn um te laeze.

Claudy Greijn

Wat leuk Floor. Echt super toevallig
ook dat je mensen 'van hier ' zomaar tergen het lijf loopt! Effe plat praote en niet na hoeven te denken over zinsbouw en woordkeuze. Heerlijk relaxt. Leuk je een beetje te volgen via dit blog. Geniet nog van je laatste stukje van de reis.

Charlotte

Geweldig Floor, waat leuk om te laeze det ut dich good geit! Geneet nog ff van dien letste waeke en alvas un gooie reis truuk truuk truuk nao Venlo!! ?

Pier

Ich hoap veur dich des ze heas genotte en meugeluk nog geneets van deaze tied doa DOwnUnder! Ut is gegarandeerd unne leavus-ervaring die ze altied biej dich zals drage!! Huel vuel plezeer nag doa en unne gooje reis truuk!!
Ich hub werkeluk genoate van diene blog!!

Helma

Hej Floortje,
Geniet nog ff van je Australië avontuur,voordat je het weet ben je weer in ons Limburgse land waar je de lente dan ontmoet!(nu is het nog ozelig hier).
Veel plezier,liefs?
Frans en Helma

Oma

Lieve Floor
Dit verhaal verdient om 2 x te lezen, wat zeg ik 3 x, je hebt heel wat beleefd!
Geniet nog maar van de laatste weken in Australië , maar langzaam ook van je thuiskomst!
Heel veel liefs en groetjes,en een dikke kus! Oma.

Poekie

Ha Floor,

Het aftellen is nu echt begonnen.
Geniet nog ff van je Down Under tijd!
DIEKE KUS, papa

Barry van den Ham VL 2018

Super Floor, erg leuk om te lezen. Ik heb de afgelopen dagen andere dingen ondernomen. ???11 feb ben ik namelijk uitgekomen als vors lucifer bij de kaetelaers. Ook een aantal schitterende dagen gehad. Maar volgens mij beleef jij daar ook genoeg. Nog een paar mooie weken gewenst. Gr de Hammetjes op Steijl

Jackie

Leuk om te lezen Floor! Nog veel plezier de laatste weekjes en kom goed thuis? Liefs Jackie

Doke

Floor, als je weer thuis bent kun je nog lang van je avontuur genieten. Terugkijkend en vertellend beleef je nog een keer de fantastische tijd!!
Neem de laatste dagen nog maar eens goed op!!?
Voorbereiden om weer naar huis te gaan.....ook heel fijn!!
Ik heb genoten van je verhalen.
Geniet de laatste dagen nog, een fijne reis terug !!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active