Floor naar het einde van de wereld

7: Sophie in AUS!!!!

Vorige keer schreef ik mijn verslag, terwijl Sophie in het vliegtuig zat onderweg naar Australië. En nu, bijna drie weken later, schrijf ik een nieuwe blog, landt Sophie bijna op Schiphol en is onze vakantie voorbij. Wat hebben we genoten van 2,5 week reisjes, tripjes, autoritjes, zon, feestjes, etentjes, taxi's, Kerstmis en elkaar.

Eerste dagen en Kerstmis

Op donderdag 21 december landt Sophie in Australië. Donderdag en vrijdag moet ik nog werken en daarna krijgt Darlee zomervakantie, Sophie kan bijkomen van haar bijna 40-uur durende reis. Ik laat in het weekend Sophie de stad en St. Kilda-beach zien en gaan regelmatig uiteten. Zondagavond/Kerstavond hebben we thuis borrelavond met vrienden en familie. Eerste kerstdag worden we half 7 door Darlee wakker gemaakt, omdat de Kerstman is geweest. Duizend kado's worden uitgepakt en ook Sophie en ik worden enorm verwend. De rest van de dag bezoeken we de families van mijn hostparents. Oesters en gamba's (seafood) worden hier veel gegeten tijdens kerst. Met een Facetime-gesprek met mijn familie in Nederland sluit ik 1e Kerstdag af. In Australië is er geen 2e Kerstdag, maar Boxingday. Deze dag vullen we in met een bezoekje aan het strand en de Eureka-Tower, het grootste gebouw in Melbourne op 300 meter hoogte. Vanuit hier heb je een mooi uitzicht over de stad van Melbourne en omstreken. Sophie kan natuurlijk niet Australië verlaten, zonder kangoeroes te hebben gezien, dus maken we op vrijdag een wandeling door Lysterfield park waar wilde kangoeroes te spotten zijn. Tussen alle leuke en drukke dagen door, ontvang ik dan ook nog eens een (vertraagd) Sinterklaaspakket van mijn lieve familie uit Nederland!

Great Ocean Road en Grampians

30 december vertrekken we richting de Great Ocean Road. Deze mooie weg langs de kust aan het Zuiden van Victoria rijden we af met een aantal stops. De 12 Apostles zijn een van de bekendste plekken waar je langs komt tijdens deze roadtrip. In de avond slapen we (voor de eerste en laatste keer) in een hostel. Samen met 14(?!) andere mensen liggen we op een kamer. Dit was duidelijk niet voor ons weggelegd, maar weer een ervaring rijker. Oudjaarsdag vertrekken we richting de Grampians. Een natuurgebied met veel rotsen, heuvels, watervallen en stenen. Met ons oude, groene autootje rijden we deze berg op om onder andere de Mc Kenzie Falls te bezichtigen en foto's te maken op het topje van een berg. Het is Oudjaarsdag en zitten in the Middle of Nowhere, wat betekent dat onze Nieuwjaarswisseling er iets anders uit ziet dan dat we normaal gewend zijn. Op een park in een stacaravan op 260 meter hoogte vieren Sophie en ik Nieuwjaar (zonder vuurwerk)! Een rustig begin van 2018, waardoor we op 1 januari rustig terugrijden naar huis om diezelfde dag te vertrekken richting Phillip Island.

Phillip Island

Samen met Talitha, gaan Sophie en ik 4 dagen (1- 4 januari) naar Phillip Island (P.I.). Via-via krijgen we een bungalowhuisje aangeboden op een camping. Het loopt alleen allemaal niet zo lekker dan dat we hoopten, want tijdens het inchecken worden we niet binnengelaten op de camping, door problemen tussen de eigenaar van de camping en huurder van het huisje. Inmiddels weten we dat Aussies heel gastvrij zijn en wordt ons door twee hele lieve mensen, die op dat moment op de camping lopen, aangeboden om twee nachtjes te verblijven in hun vakantiehuis op Phillip Island. Een luxe, groot huis waar we terecht komen met in de avond een echt Australisch feest/nieuwjaarsborrel samen met 15 andere Australiërs. De tweede dag op P.I. bezoeken we het Wildlife Park om tussen de wallaby's en kleine kangoeroes te lopen en ze te voeden. De derde en vierde dag bezoeken we verschillende baaien/stranden. Terwijl we op 4 januari terug naar huis rijden, worden we uitgenodigd voor een BBQ in Frankston (op een boerderij met paarden, bioscoop en zwembad) door de twee mensen, Craig en Chelly, die ons hun vakantiehuis aan hadden geboden op P.I.

Laatste dagen

En dan is het laatste weekend al aangebroken van de tijd samen met Sophie hier. We genieten nog van stranddagjes, etentjes, avondje uit en 43 graden op zaterdag... Zondagmorgen 5.00u gaat de wekker om richting het vliegveld te rijden om Sophie weer uit te zwaaien. De tijd is voorbij gevlogen!

Over acht weken zit ik een half jaar in het prachtige Australië! Voor mij is het (helaas) ook al aftellen.

Morgen mag ik weer aan het "werk"!

Bye!!!

Floor

Meer foto's zijn te vinden onder het kopje: Foto's: Sophie in Aus!!!

Nicole

Zo gaaf Floor! Blijf ervan genieten. Zo'n mooie ervaring.

Ellen

Prachtige wereldse avonturen samen!??
Stop die maar in jullie rugzak, die nemen ze jullie nooit meer af! ❤ Dikke kus, mama ?

Oma

Lieve Floor , twee keer je verhaal gelezen, wat ben jij een bofferd !
Zoveel moois gezien en beleefd,en wat schiet de tijd
Vlug voorbij he!
Geniet nog van de laatste weken!??
Dikke kus van opa en oma.

Poekie

Het is gewoon prachtig wat jij allemaal meemaakt en ziet!!
Jullie hebben een super mooie vakantie gehad!
Nog 2 maanden volop genieten!!!!
Dikke kus, papa

Helma

Maar maar Floor,want maak je toch een avonturen mee,en want fijn dat Sofie en jij het zo leuk hebben gehad!
Geniet nog van de bijzondere tijd in Australië!!
Groetjes uit Maasbree van ons allemaal en opa Ton???

Doke

Floor, heb in de trein weer je behaal gelezen!! Wat prachtige ervaringen !!
En gezellig, fijn,te gek en heel leerzaam.
Wat zijn er toch lieve , gastvrije mensen.
Eerst hun huis aanbieden en dan ook nog een uitnodiging voor een feest!
Zo leer je echt de cultuur van een land als je wat rondtrekt toch!!
Kan me voorstellen dat je zegt:”Helaas moet ik bijna weer naar huis!””
Op deze ervaringen kun je nog heel lag “teren”!
Geniet nog maar extra van de laatste weken !!!
Groetjes ook van Ben