Floor naar het einde van de wereld

Verslag 6: Weer een maand voorbij

Hi,

37 dagen geleden schreef ik mijn vorige verhaaltje. In al die dagen heb ik onder andere voorbereidingen getroffen voor mijn eerste Australische kerst en hebben we warme dagen gehad. En nu, woensdagavond 20 december, zit ik af te tellen tot morgenvroeg... Sophie is onderweg naar Melbourne!!! Al loopt de reis niet zo vlekkeloos en heeft ze veel vertraging, kijken we er allebei naar uit om morgenvroeg elkaar te kunnen knuffelen en 2,5 week te gaan genieten van al het moois, waaronder onze kerst samen met mijn Australische familie.

Helaas ben ik de afgelopen maand geen weekendje weg geweest. Mijn Great Ocean Road-trip hebben we moeten cancelen 2 weken geleden in verband met het slechte weer. Gelukkig is er nog tijd genoeg om deze in te halen! Om jullie weer even een beetje het idee te laten krijgen hoe mijn afgelopen periode er hier uitzag, zal ik jullie de hoogtepunten per week op een rijtje zetten:

13-19 nov: Een rustige week. Ik vier de verjaardag van Kay (Venloosche jongen) en maak lange oppasdagen, ook tijdens het weekend bij vrienden van mijn gastgezin.

20- 26 nov: Darlee was een aantal dagen ziek, dus lekker een aantal dagen thuis goed uitzieken en verwennen. Die week heb ik een aantal uren geprofiteerd van de zon op het strand en een etentje in St Kilda (beach) met Talitha. Tevens weer een oppasdagje in het weekend bij vrienden, shoppen in het warenhuis Chadstone en een avondje in de stad.

27 nov- 3 dec: Darlee's Year 1- voorstelling op school, waarbij er gedanst en gezongen werd voor alle ouders, opa's, oma's én Au Pairs (in Nederland staat year 1 gelijk aan groep 3 op de basisschool). Ik heb gesnorkeld op Brighton Beach en bezoekjes gebracht aan de stad.

4-10 dec: Een gezellige, drukke week! Samen met D. gingerbread cookies gebakken, wat hier super bekend is rond de feestdagen. Helaas geen Sinterklaas hier in Australië. Toch word ik door de opa's en oma uit Nederland niet vergeten tijdens deze feestelijke maand en word ik niet overgeslagen met de cadeautjes. Én ik wacht nog geduldig op een Sinterklaas-pakket van papa, mama, Sam en Pleun, wat onderweg is (met wat vertraging). Ik ben een aantal keer gaan uiteten, zowel met het gezin als met vrienden en heb gezellige dagen en avond (uit) in de stad doorgebracht. Zaterdag ging ik samen met Talitha naar de IKEA! Zelfs in Australië is die te vinden, inclusief Zweedse gehaktballetjes en appeltaart. Terwijl we door de winkel lopen, balen we dat we rekening moeten houden met de groottes en gewichten voor in ons koffer terug naar Nederland. Dit weekend doe ik bijna al mijn kerstinkopen voor het gezin.

11- 17 dec: Maandag: Papa is jarig! Mijn Australische kaart is op tijd aangekomen met de post en ook mijn cadeautje is bezorgd. Zijn verjaardag heb ik dus zeker niet overgeslagen op 16.000 kilometer afstand. Ik koop mijn laatste kerstcadeaus (en kerstjurkje!) en dan kunnen ook mijn cadeautjes onder de boom gelegd worden tussen de 100 andere cadeaus, gekocht door de familie. Dinsdagavond gaan we met familie en vrienden naar een kerstfestival. Vuurwerk, Corona's en kerstmuziek maken de avond compleet. Ik bezoek Darlee's "End of the Year-Christmasconcert" op school en ga naar een kerstvoorstelling in een kerk ( ), wat me erg verrast. De week sluit ik af met een stranddag met vrienden, nog even een extra kleurtje proberen te krijgen zo net voor de kerst.

18 dec- nu: Op mijn vrije maandagmiddag maak ik een wandeling van 8 kilometer door de Royal Botanic Gardens van Melbourne en bezoek ik Shrine of Remembrance, een oorlogsmonument. Gisteren nam ik voor het eerst een bezoekje aan de kapper en trof ik voorbereidingen voor Sophie's bezoek. Dinsdag werd mijn dag extra speciaal, doordat er een hele grote kaart werd bezorgd met 15 foto's van iedereen uit de familie Janssen, gemaakt door opa en oma! Zo hoef ik niemand te missen tijdens de feestdagen.

Oh, twee weetjes: Nog steeds breng ik drie keer per week een bezoek aan de sportschool en ik heb mijn eerste 40 graden in Australië meegemaakt.

Mijn verslag was helaas misschien niet zo spannend deze keer, maar ik weet zeker dat mijn volgende verslag vol leuke verhaaltjes zit nadat ik 2,5 week met Sophie heb doorgebracht!

Voor iedereen: hele fijne feestdagen en een mooi 2018: het jaar waarin we ons weer zullen zien!

Kus,

Floor




Reacties

Reacties

Rick

Klinkt heerlijk weer! Veel plezier met Sophie en hopelijk tot skypes met kerst. xxx

Oma

Lieve Floor.
Leuk om je blog weer te krijgen,altijd spannend!
Je gaat natuurlijk een paar gezellige dagen tegemoet met Sophie!
Hopelijk is het nu niet zo warm meer!
Veel plezier,en een dikke kus! Liefs,Oma.

Shannen

Geniet ervan wifeys!! Ly ❤️

Frans en Helma

Hallo Floor,
Zo te lezen verveel je je niet...prachtig om te lezen.
Wij zijn ook volop bezig met de kerst!
Hele fijne kerstdagen ?en een heel goed 2018 !
Dikke kus van Frans en Helma

Miek en co

Leuk om weer iets te lezen, wat een leuke dingen allemaal.

Hele fijne feestdagen gewenst en met je 2.5 week met Sophie

Saar

Alweer zo’n leuk verhaal! Veeel plezier Soof en Flo, geniet! ??

Doke

Floor. Een heel ander leven daar voor jou, als ik dat zo lees maar niet minder leerzaam!!
De tijd vliegt ook voor jouhwb ik het idee.
Ben benieuwd naar de kersttijd!!
Zeker geen liedjes over Whit Christmas??
Geniet maar samen met je vriendin!!
Te gek toch dat ze je komt bezoeken !!
Leefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active