Floor naar het einde van de wereld

Nr. 4: Sydney en Phillip Island

Hi!

Op verzoek van een aantal mensen, wordt het weer tijd om jullie op de hoogte te brengen van afgelopen weken. Genietend in een park met zon en 30 graden schrijf ik dit verslag. Fijn om even tijd voor mezelf te hebben. De afgelopen drie dagen waren echte zomerdagen. Helaas houdt het morgen alweer op.

Terug naar 2,5 week geleden, de laatste vakantieweek van Darlee (D). Dinsdag bezoeken D en ik de Melbourne Zoo. Een supermooi park met olifanten, giraffen, vlinders, kangoeroes etc. De rest van de week vullen we rustig in met af en toe eens een bezoek aan een parkje en een hoop spelletjes. Donderdag maken we de koffers klaar, want vrijdag vliegen we naar Sydney met het gezin! Helaas heb ik een andere vlucht dan de rest van het gezin, maar ik heb niks te klagen in de business-class. Vrijdagavond land ik op Sydney Airport en leg ik mijn spullen in het hotel (met prachtig uitzicht over de stad). Vanuit hier neem ik de taxi naar een voorstad van Sydney, waar we met het gezin en vrienden lekker eten in het restaurant. Zaterdag heb ik een dagje alleen. Ik loop ’s ochtends door Sydney om een aantal dingen te bezichtigen. Ik loop via Hyde Park richting the Opera House. WAUW, zo mooi om dit allemaal eindelijk in het echt te kunnen bewonderen. Vanuit the Opera House heb je zicht op the Harbour Bridge, nog een bekende bezienswaardigheid die ik af kan vinken van mijn lijstje. Ik bezoek ook the Royal Botanic Garden, een heel mooi park met veel bloemen en (palm)bomen. Vanuit hier loop ik terug richting het hotel, geniet ik op het balkon van het uitzicht en gaan we ’s avonds met het gezin gezellig Koreaans barbecueën in een restaurant. Na het ontbijt zondagmorgen is het tijd om richting het vliegveld te gaan, terug naar Melbourne.

Maandag is het tijd om weer naar school te gaan voor D. Voor mij weer genoeg tijd om te wassen, strijken, stofzuigen, bedden verschonen, boodschappen doen, koken… Nu begin ik langzaam wel te begrijpen hoe het leven van een huismoeder is. Donderdag ga ik de stad in met Anouck, waarbij we verschillende plannen maken voor enkele reisjes. Vrijdag hebben we weer een Fish & Chips-night met de familie en ga ik vroeg naar bed, want 6.00u gaat mijn wekker om te vertrekken richting Phillip Island. Met backpack en petje (onmisbaar hier door de krachtige zon) neem ik de trein richting Dandenong, waar Anouck en Eline met de auto klaarstaan. We rijden via Berwick, waar we een Hollandse winkel/restaurant in de ochtend bezoeken genaamd Touch of Dutch met kroketten en echte Limburgse vlaai. Vanuit hier rijden we door naar ons motel. Dit was tevens ook het eerste weekend dat ik heb gereden hier in Australië! Zaterdag rijden we alle stranden aan de Zuidkust van het eiland af. (Te zien onder het kopje Foto’s) Allemaal heel erg mooi! ’s Avonds bezoeken we het Phillip Island Nature Park, waar kleine pinguïns uit de zee komen na zonsondergang (maximaal 30 centimeter groot), heel lief! Zondagochtend maken we pannenkoeken op de BBQ bij ons motel met uitzicht op zee en daarna rijden we het Noorden van het eiland af. Dit gedeelte van het eiland is meer bergen en stenen beklimmen. In de avond rijden we terug richting huis, want maandagochtend begint weer de werkweek.

Nadat ik afgelopen maandag D weer naar school heb gebracht, rust ik uit van het weekend. Dinsdag picknick ik een middagje in Parliament Park met Anouck. Nu, woensdag, heb ik een ochtend vrij en neem ik even tijd voor mezelf om dit verhaal te typen.

Zo, 6 weken en 4 verslagen verder, geniet ik nog steeds van Australië! Af en toe heb ik wel een beetje té veel vrije tijd, maar met genoeg leuke tripjes op de planning probeer ik mijn tijd nuttig te besteden. Morgenvroeg staat mijn eerste bezoekje aan de sportschool gepland!

Voor mij is het nu tijd om terug naar huis te lopen, D op te halen van school en naar het strand te gaan.

Tot gauw allemaal, dikke kus!

Reacties

Reacties

Wendy Peeters

Leuk geschreven Floor?. Wat maak je allemaal geweldige dingen mee en even een weekendje op en neer naar Sydney. Geweldig! Succes op de sportschool ?

Ellen

Skypen, appen, lezen....het is net of we er zelf bij zijn. ?? Geniet! Dikke kus ?

Maartje

Floor,
Geweldig om te lezen dat het goed met je gaat en wat een geweldige ervaring voor jou!!
Geniet ervan!

Xxx Maartje Gilbert Isis en Storm

Gerda

Wat een tof verslag wederom..Wat een.leuke tripjes maken.jullie .Je hebt zo te lezen erg naar je zin.en zit je op goede wei kus xxxxgenier

Oma

Lieve Floor , gisteren leuk geskypt he.?
Nu een leuk verhaal gelezen!
Groetjes uit Tegelen!
dikke kus en liefs van Opa en Oma!

Do Jeuken

Goed hoor Floor!! Je bent echt gewend daar? Het te , wat vrije tijd , wordt straks wel ingevuld!!!
Ik lees graag je verslag!! Geniet maar van al dat mooie wat het land je biedt !!
Groetjes?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active