Floor naar het einde van de wereld

Blog 2: Eerste werkweek en stranddagen

Hello!

Daar ben ik weer! Anderhalve week zit erop. Elke dag voel ik me steeds meer thuis, al mis ik iedereen wel natuurlijk. Het is de bedoeling dat ik Darlee elke ochtend klaar maak voor school, haar breng, in de namiddag weer ophaal van school en voor haar kook/zorg tot ongeveer 19.00u. Het was een rustige werkweek, waarbij ik overdag, als Darlee op school zat, altijd vrij was. Deze tijd heb ik dan ook goed benut om een beetje Melbourne te ontdekken. Zo ben ik twee keer naar Melbourne city geweest en een aantal keer gaan lunchen. Ik heb een lekkere wandeling gemaakt door de stad om een eerste indruk te krijgen en de Staatsbibliotheek van Victoria bezocht, de grote, centrale bibliotheek van de Australische staat Victoria. Woensdagavond was een concert/musical van Darlee's school, waarbij ze verkleed als kleine zeemeermin een rol had. Donderdag had ik een lekkere rustdag ingelast, een perfecte gelegenheid om met een aantal mensen te Skypen in de avond (bij jullie ochtend/middag)! Op vrijdag had ik een meeting van SmartAuPairs, een internationale Au Pair organisatie, en 's avonds de eerste keer uit geweest in Melbourne-city. Allebei fijne momenten om steeds meer mensen te leren kennen.

Een heerlijk zonnig weekend hebben we erop zitten. Zaterdagmiddag heb ik een hoop stranden bezocht, samen met de broer van een kennis uit Nederland. Hij wist precies wat ik moest zien in één middag. In de avond had ik een gezellige familie-avond, waarbij we zijn gaan uiteten en bowlen. Op zondag heb ik de fiets (én helm... verplicht in Aussie) gepakt en ben ik naar Brighton Beach gefietst. Een zware tocht, met veel heuvels. But I did it! Hier had ik afgesproken met twee Belgische meisjes. We hebben genoten van een biertje in de zon en hingen tussen 100 andere (Aziatische) mensen de toerist uit bij de welbekende Brighton Beach Huts, waarbij een foto van het Australische hutje niet mocht ontbreken. (Zie foto) Het weekend hebben we afgesloten met een Fish & Chips- avond met het gezin.

Er is weer een nieuwe week aangebroken, tevens de laatste schoolweek van Darlee. Dan krijgt ze twee weken vakantie en kunnen we samen veel uitstapjes gaan plannen.

Vandaag begin ik rustig de week en geniet ik van een vrije middag.

Hooroo!!!

Kus, Floor


P.S. Meer foto's zijn te vinden onder het kopje "Foto's".

Reacties

Reacties

Nicole

Stoer floor! Veel succes en plezier, geniet er van!

Gerda

Wat leuk om.dit allemaal.te lezen.en zo te lezen vermaak je je goed .Leuk dat je al xoveel ondernomen hebt .Gezellige week nu spelletjes doen en leuke dingen doen met Darlee.Dikke kus x

Oma

Lieve Floor,

Wat een leuk verhaal weer!
Ik vond het gisteren ook heel erg leuk om nog even met je te praten!
Je hebt het wel heel erg leuk, he? Ook met Darlee!

Dikke kus,
Oma ☀️?

Rick

Genoeg te doen dus, lees ik. Fijn dat je je er steeds meer thuis voelt. Veel plezier en dikke kus van ome Rick. ?

Helma

Fijn om te lezen dat het je goed gaat Floor,geniet ervan!
???Helma en opa Ton oet Bree

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active